SÜT ŞERBETLİ NEFİS KEK
Bu hafta sonu hafif bir tatlı yapmak için düşünürken aklıma daha önce yaptığım şerbeti sütlü geldi. Bu sefer biraz değişiklik yaptım, fındık ekledim üzerine krema yerine bol fındık koydum.
Nefis bir tatlı oldu, tadına bakanlar bayıldı. İçinde hiç yağ yok, hafif, soğuk, nefis bir tatlı mutlaka deneyin.
Malzemeler:
Keki için:
4 adet yumurta,
4 yemek kaşığı tepeleme şeker
4 yemek kaşığı tepeleme irmik
4 yemek kaşığı tepeleme un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3-4 yemek kaşığı iri kırılmış fındık
Şerbet için:
3,5 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
Üzeri için:
Bol fındık kırığı
Yapılışı:
*Öncelikle yumurta ve şeker iyice çırpılır.
*İçine irmik ve elenen diğer kuru malzemeler eklenip karıştırılır.
*Yağlanan fırın tepsisine boşaltılır.
(ben kare borcam kulandım)
*180 derece fırında 20-25 dakika pişirilir. Şerbeti için süt ile şeker eriyinceye kadar karıştırılır ve kek fırından çıkınca üzerine soğuk şerbet gezdirilir.
*Şerbeti çektikten sonra üzerine bolca fındık kırığı serpilip dolapta soğutulduktan sonra dilimlenerek servis yapılır. ( geceden yaparsanız 1 gece dolapta bekleyince çok güzel oluyor.)





Bir Cevap Yazın